2020-01-15

Podsumowanie 2019: Sprzątanie przystanków

Regularne sprzątanie ponad 4 tysięcy przystanków, mycie 1000 wiat, codzienne opróżnianie 6 tysięcy koszy oraz usuwanie nagłych zanieczyszczeń – tak wyglądał w 2019 r. serwis porządkowy na przystankach komunikacji miejskiej.

Ponad 4 tysiące przystanków warszawskiej komunikacji miejskiej jest regularnie sprzątanych. Te najbardziej uczęszczane przez pasażerów, jak np. węzły przesiadkowe, zamiatane są codziennie. Każdego dnia z 6 tysięcy przystankowych koszy wybierane są śmieci, przy czym częstotliwość opróżniania koszy w zależności od frekwencji na przystanku wynosi od 1 do 6 razy na dobę.

Serwis porządkowy obejmuje także systematyczne mycie 1000 wiat przystankowych – od wiosny do jesieni odbyło się to 4 razy i dotyczyło również takich większych konstrukcji, jak zadaszenia nad pętlą przy Dworcu Centralnym. Wiaty oczyszczane są z pseudograffiti czy nielegalnie naklejanych ogłoszeń, sprzątanie dotyczy także ławek i gablot.

Oprócz regularnych porządków przystanki sprzątane są po zgłoszeniu nagłego zanieczyszczenia przez kontrolerów ZOM lub mieszkańców – za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

Sprzątanie przystanków to część kompleksowego systemu utrzymania czystości w Warszawie. Wysokie standardy prac porządkowych w stolicy są widoczne i doceniane przez mieszkańców – w ostatnim badaniu Barometr Warszawski aż 93% ankietowanych dobrze oceniło czystość w mieście. Dziękujemy za uznanie, które motywuje nas do dalszej wytężonej pracy.

drukuj stronę