2017-09-13

Porządnie na przystankach

 

900 tys. m2

4,4 tys. przystanków

 

Zamiatanie, zrywanie nielegalnych ogłoszeń, opróżnianie koszy, mycie wiat.  Mamy oko na ponad 4 tysiące przystanków komunikacji  miejskiej w Warszawie.

Jednym z nowych zadań Zarządu Oczyszczania Miasta jest dbanie porządek na około 4,4 tys. przystanków, pętli autobusowych i tramwajowych, co przekłada się na komfort mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. Oprócz regularnych prac, podejmujemy także porządki interwencyjne. Dużo takich zgłoszeń dotyczy sprzątania szkła ze zbitych szyb.

Chodniki na przystankach są zamiatane co najmniej raz na tydzień

Każdy z przystanków przechodzi stały serwis porządkowy. Zamiatanie i zabieranie śmieci odbywa się rano, przed szczytem komunikacyjnym, a częstotliwość sprzątania uzależniona jest od lokalizacji przystanku – tam, gdzie pasażerów jest najwięcej, dzieje się to codziennie. Od wakacji nocami realizowane jest mycie ok. 1000 wiat przystankowych, które oprócz tego na bieżąco czyszczone są z pseudograffiti i nielegalnie naklejanych ogłoszeń. Umyte zostały już wiaty na m.in. Woli, Żoliborzu, Bielanach i Ochocie.

Trwa mycie ok. 1000 wiat przystankowych

Na przystankach ustawionych jest ok. 6 tysięcy koszy na śmieci. Każdy z nich opróżniany jest minimum raz dziennie, ale w najbardziej uczęszczanych lokalizacjach, jak np. węzły przesiadkowe czy miejsca atrakcyjne turystycznie, śmieci wybierane są sześć razy na dobę. Jeśli z monitoringu prowadzonego przez służby kontrolne ZOM wynika, że potrzeby są większe, zwiększamy częstotliwość.

Przystankowe kosze na śmieci opróżniane są nawet do sześciu razy na dobę

Opiekujemy się również zielenią na pętlach autobusowych i tramwajowych. Pielęgnacją objęte są krzewy i trawniki o łącznej powierzchni  około 10 ha.

O czystość i porządek dbamy regularnie, ale reagujemy również interwencyjnie. Kontrolerzy ZOM na bieżąco sprawdzają stan czystości na przystankach i wskazują miejsca, gdzie należy wysłać ekipy sprzątające. Każdy mieszkaniec Warszawy również może zgłosić nagłe zaśmiecenia czy wandalizmy, a także uwagi do stanu konkretnego przystanku można przekazać poprzez Miejskie Centrum Kontaktu 19115 korzystając z aplikacji mobilnej, strony www lub telefonu.

 

drukuj stronę