2020-02-07

Zimowe działania służb oczyszczania miasta

15.02.2020 r. 

W nocnej akcji uczestniczyło 170 posypywarek. Jedenasty wyjazd w tym sezonie był spowodowany opadami deszczu i deszczu ze śniegiem oraz spadkiem temperatury poniżej zera, co groziło  śliskością jezdni. Od 1:00 w nocy posypywarki działały więc na 1500 km ulic, którymi kursuje komunikacja miejska.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7.02.2020 r.

Od 4 rano na warszawskich ulicach działało 170 posypywarek. A to dlatego, że na skutek opadów deszczu oraz spadku temperatury powietrza i nawierzchni poniżej zera, w nocy na drogach pojawiło się zagrożenie śliskością. W tym sezonie zimowym to 10. wyjazd pojazdów służb oczyszczania miasta.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.02.2020 r.

Po nocnych opadach deszczu i deszczu ze śniegiem oraz przy spadającej temperaturze, zgodnie z wcześniejszymi ostrzeżeniami meteorologicznymi, pojawiło się ryzyko przymarzania wilgoci, dlatego  konieczny był wyjazd 170 posypywarek. Rozpoczęły akcję o godzinie 4:00, a swoimi dzialaniami objęły wszystkie trasy, którymi jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej, czyli 1500 km ulic. Była to 9. zimowa akcja w tym sezonie. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29.01.2020 r.

Pierwsze i obfite opady śniegu oraz odkładanie się go na nawierzchniach jezdni, to warunki do ogłoszenia akcji o wyjeździe na warszawskie ulice 170 posypywarek. Wobec prognoz o spadku temperatury w godzinach wieczornych konieczne było podjęcie przez służby oczyszczania miasta działań, które objęły zasięgiem 1500 km ulic - tych, którymi kursują autobusy komunikacji miejskiej. Przez całą dobę monitorujemy warunki pogodowe oraz realny stan nawierzchni dróg i reagujemy adekwatnie do potrzeb. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23.01.2020 r.

Nad ranem na 1500 km ulic, którymi kursują autobusy komunikacji miejskiej, wyjechało 170 posypywarek. Było to konieczne, ponieważ na jezdniach mokrych po opadach deszczu, narastającej mgle i przy temperaturze poniżej zera istniało zagrożenie śliskością. To siódma akcja w tym sezonie zimowym.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17.01.2020 r.

Gęsta mgła przy temperaturze poniżej zera tworzy niebezpieczną szadź. Od godziny 5:45 na odcinki najbardziej narażone na śliskość, czyli mosty, wiadukty i ulice spadkowe wyjechały 42 posypywarki. Był to szósty wyjazd posypywarek w tym sezonie zimowym.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.01.2020 r.

Opady deszczu, a następnie spadek temperatury poniżej zera - to warunki, które stwarzają ryzyko powstawania gołoledzi na mokrej nawierzchni. Dlatego w niedzielę, od godziny 4:10 na 1500 km warszawskich dróg pracowało 170 posypywarek. To piąta akcja w tym sezonie zimowym, a trzecia dotycząca wszystkich ulic, którymi kursują miejskie autobusy.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.01.2020 r.

Przez całą dobę Zarząd Oczyszczania Miasta monitoruje warunki pogodowe i stan nawierzchni, aby - jeśli tylko będzie taka potrzeba - rozpocząć akcję zabezpieczania dróg przed śliskością. Taka konieczność - z powodu ryzyka zamarazającej wilgoci, pojawiła się w noc sylwestrową. 1 stycznia o 4:35 posypywarki wyjechały na te ulice, którymi kursuje komunikacja miejska. Były to czwarte działania służb oczyszczania miasta w tym sezonie zimowym, trwającym od 15 października.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30.12.2019 r.

Za nami trzeci wyjazd posypywarek w tym sezonie zimowym - od godziny 3:55 42 pojazdy zabezpieczały przed śliskością ulice spadkowe, mosty, kładki i wiadukty, czyli miejsca najbardziej narażone na powstawanie gołoledzi. Zarówno temperatura powietrza, jak i nawierzchni spadła poniżej zera, a nad Warszawę nadchodziły - zgodnie z wcześniej wydanymi ostrzeżeniami meteorologicznymi - opady marznącego deszczu.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11.12.2019 r.

11 grudnia wcześnie rano temperatura spadła do 4 stopni poniżej zera, a na wilgotnych jezdniach zaczynał tworzyć się szron. Zjawisko występowało na mostach, wiaduktach i kładkach - i właśnie w takich miejscach od 4:00 42 posypywarki zabezpieczały nawierzchnię przed śliskością. To drugi wyjazd posypywarek w tym sezonie zimowym.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przygotowanie służb oczyszczania miasta do działań na ulicach i chodnikach zostało już zweryfikowane przez warunki pogodowe – po raz pierwszy wysłaliśmy posypywarki do działań we wczesnych godzinach porannych 3 grudnia. Duża wilgotność powietrza i nawierzchni oraz gwałtownie spadająca temperatura stwarzały ryzyko gołoledzi - na 1500 km ulic, którymi kursuje komunikacja miejska, wyjechało 170 posypywarek.

W akcjach, podczas których przed śliskością zabezpieczałne ulice spadkowe, kładki, wiadukty i mosty – czyli te miejsca, gdzie ze względów konstrukcyjnych najszybciej tworzy się śliskość, udział biorą 42 pojazdy. W wypadku długotrwałych, intensywnych opadów śniegu do dyspozycji jest maksymalnie 306 pługów i posypywarek.

Maksymalnie 306 pługów i posypywarek może działać na tych ulicach, którymi kursują miejskie autobusy

Decyzja o rozpoczęciu akcji podejmowana jest w Centrum Dowodzenia Zarządu Oczyszczania Miasta, gdzie 24 godziny na dobę monitorowane są prognozy pogody, dane ze stacji meteorologicznych rozmieszczonych na warszawskich ulicach oraz informacje od kontrolerów w terenie, którzy sprawdzają realny stan nawierzchni jezdni.

Zarząd Oczyszczania Miasta organizuje również odśnieżanie i zabezpieczanie przed śliskością ok. 3,4 mln m2 terenów dla pieszych – przystanków komunikacji miejskiej, części nieprzylegających do nieruchomości chodników wzdłuż głównych arterii, dojść do metra. Tereny te posypywane są piaskiem – wzdłuż chodników rozstawionych jest już ponad 5 tys. wypełnionych skrzyń. Jeśli pojemnik stoi w nieprawidłowym miejscu – przeszkadza pieszym, utrudnia wysiadanie z autobusu – można to zgłosić do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

3,4 mln m2 odśnieżanych terenów dla pieszych to przystanki, dojścia do metra i część chodników

Za odśnieżanie i zabezpieczanie przed śliskością pozostałych ulic, chodników, dróg rowerowych, alejek w parkach, odpowiedzialni są inni zarządcy, m.in. urzędy dzielnic, GDDKiA, Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy, administratorzy osiedli oraz właściciele nieruchomości.

drukuj stronę