2018-01-16

Podsumowanie 2017: sprzątanie chodników

2,5 mln m² chodników i przystanków sprzątanych systematycznie przez cały rok. Niektóre lokalizacje nawet 4 razy dziennie. W warunkach zimowych sprzątanie odbywa się zawsze wtedy kiedy jest potrzeba, która wynika z warunków pogodowych. 

Zamiatanie, zbieranie śmieci, a zimą odśnieżanie i posypywanie piaskiem – to podstawowe prace realizowane na chodnikach i przystankach. Pod nadzorem Zarządu Oczyszczania Miasta jest 2,5 mln m² terenów dla pieszych. Codziennie sprzątanych jest 12% tego obszaru. Miejsca najczęściej uczęszczane, jak np. okolice stacji metra czy Trakt Królewski, sprzątane są nawet  4 razy dziennie i tak dzieje się latem. Chodniki przy głównych ulicach, np. w al. Jerozolimskich, Solidarności, Jana Pawła II, ul. Targowej, od rana do wieczora są pod stałym nadzorem patroli porządkowych.  Natomiast prawie połowa chodników i przystanków sprzątanych jest regularnie, 3 razy w tygodniu. Zimą częstotliwość i organizacja pracy wygląda zupełnie inaczej i uzależniona jest od warunków pogodowych. Wykonawcy prac reagują adekwatnie do potrzeb zgarniając śnieg i posypując nawierzchnie piaskiem. Działania porządkowe wykonuje na nasze zlecenie, także przy użyciu sprzętu mechanicznego, siedem firm sprzątających. Jak to jest zorganizowane można zobaczyć na filmie.

Sprzątaniem objęte są także schody i kładki oraz przejścia podziemne, które są myte kilka razy w roku. Od wiosny do jesieni dbamy również o ścieżki rowerowe, które porządkowane są adekwatnie do potrzeb, a w przypadku nagłego zanieczyszczenia np. szkłem, oczyszczane są interwencyjnie. W wielu lokalizacjach oprócz systematycznego sprzątania prowadzone jest też oczyszczanie okolicznościowe. Na przykład przed 1 listopada zlecamy porządkowanie terenów wokół nekropolii, a po miejskim Sylwestrze zbierane są zanieczyszczenia z terenów przylegających do miejsca imprezy.

Zaplanowane sprzątanie odbywa się zawsze, bez względu na pogodę, weekend czy święto

Za oczyszczanie pozostałych terenów odpowiadają inni zarządcy, m.in. urzędy dzielnic wzdłuż dróg gminnych, Zarząd Zieleni, właściciele lub zarządcy nieruchomości przylegających do chodników. Uwagi dotyczące standardu oczyszczania oraz informacje o nagłym zaśmieceniu mieszkańcy mogą zgłaszać do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19 115.

Wyniki ostatnich badań dotyczących stanu czystości i poziomu zadowolenia z pracy służb komunalnych wskazują, że warszawiacy doceniają działania służb oczyszczania miasta  i widzą ich rezultaty. W tym roku zamierzamy co najmniej utrzymać te wyniki, które tak korzystnie wpływają na komfort życia warszawiaków.

drukuj stronę