Podsumowanie 2018: Sprzątanie przystanków
Ponad 4 tysiące przystanków komunikacji miejskiej, 6 tysięcy codziennie opróżnianych koszy na śmieci i tysiąc regularnie czyszczonych wiat. Dbamy o komfort pasażerów warszawskiej komunikacji miejskiej.
Każdy z 4,3 tys. przystanków warszawskiej komunikacji miejskiej sprzątany jest systematycznie. Częstotliwość porządków zależy od lokalizacji i natężenia ruchu pasażerskiego, wobec czego odbywają się one nawet i codziennie. W skład czystościowego serwisu wchodzi zamiatanie terenu przystanku, a także oczyszczanie ławek, słupków i wiat – również z nielegalnych ogłoszeń i pseudograffiti. Przystanki sprzątane są również interwencyjnie, po zgłoszeniu takiej potrzeby przez kontrolerów ZOM i ZTM lub mieszkańców – wymagające sprzątnięcia lokalizacje można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.
5,9 tys. przystankowych koszy na śmieci opróżnianych jest o 1 do 6 razy na dobę. Natomiast 1000 wiat kilka razy w sezonie przechodzi kompleksowe mycie – w minionym roku odbyło się to 4 razy.
Sprzątanie przystanków jest częścią kompleksowego systemu utrzymania czystości w Warszawie, na który składa się m.in. regularne oraz interwencyjne oczyszczanie ulic, sprzątanie terenów dla pieszych i ścieżek rowerowych, opróżnianie koszy ulicznych oraz kontrolowanie i monitorowanie porządku w mieście. Czystość przestrzeni publicznej znacząco wpływa na komfort życia mieszkańców. W ostatnim badaniu Barometr Warszawski 87% odbiorców naszych działań oceniło stan czystości stolicy jako dobry. Takie wyniki potwierdzają sprawność i skuteczność służb oczyszczania miasta oraz motywują do dalszej wytężonej pracy.