Podsumowanie I połowy 2022: Porządki na przystankach
3,8 tys. wiat wyczyszczonych na mokro. Do tego codzienne zamiatanie i opróżnianie koszy. O przystanki komunikacji miejskiej dbamy kompleksowo.
Na komfort pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej wpływa czystość miejsc, w których czekają na autobus lub tramwaj. Dlatego o estetykę przystanków dbamy codziennie i przez cały rok. W zestawie prac porządkowych jest nie tylko ich zamiatanie, ale także regularne mycie. W tym roku odświeżony wygląd zyskało już 3,8 tys. wiat. Do końca czerwca umyliśmy wszystkie przystanki co najmniej raz. Te zlokalizowane w najbardziej uczęszczanych miejscach – nawet 3 razy. Prace będą powtarzane aż do późnej jesieni.
Dokładne mycie
Na kompleksowe sprzątanie przystanku składa się szereg czynności. W pierwszej kolejności znikają nielegalne ogłoszenia i pseudograffiti. Następnie do czyszczenia wykorzystywana jest woda pod ciśnieniem, której strumień dociera w najmniejsze zakamarki i dokładnie usuwa brud. W ten sposób myte są wszystkie elementy wiaty – szyby, dach, ławki, gabloty i chodnik.
Największa konstrukcja przystankowa, której czyszczenie zrealizowaliśmy w maju, to zadaszenia pętli autobusowej przy Dworcu Centralnym. Prace prowadzone w tym miejscu wymagają zmiany w organizacji ruchu autobusów. Do porządków wykorzystywane są podnośniki i myjki ciśnieniowe, a niektóre z elementów obiektu można wyczyścić dopiero po dostaniu się na dach konstrukcji.
,
Mycie zadaszeń przystanków na pętli autobusowej przy Dworcu Centralnym
Specjalnego traktowania wymagają również przystanki tramwajowe zlokalizowane przy Dworcu Centralnym. Zlecamy w tym miejscu dodatkowe czyszczenie na mokro przystankowych chodników. Obszar jest na tyle duży, że to zadanie jest realizowane przy pomocy szorowarek, czyli niewielkich pojazdów przeznaczonych do mycia terenów dla pieszych. Takie prace odbyły się w tym roku już trzykrotnie.
Szorowarka czyści przystanki przy Dworcu Centralnym
Zadbane przystanki
Dbamy o czystość 4,3 tys. przystanków w Warszawie. Serwis porządkowy, poza regularnym myciem wiaty, obejmuje również zamiatanie i zbieranie zanieczyszczeń oraz codzienne opróżnianie 12 tys. koszy. W przypadku nagłych zanieczyszczeń, takich jak np. szkło ze zbitej szyby czy rozsypane śmieci, sprzątanie realizują ekipy interwencyjne ZOM. Zgłoszenia o takich przypadkach mieszkańcy mogą przekazywać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.