2019-07-04

Podsumowujemy I półrocze 2019 - sprzątanie przystanków

4,3 tysiące przystanków komunikacji miejskiej objętych jest regularnym serwisem porządkowym. Dla komfortu podróżnych i estetyki miasta sprzątanie odbywa się nawet kilka razy dziennie.

Warszawskie przystanki są regularnie sprzątane, a częstotliwość prac dostosowana jest do lokalizacji – w najbardziej uczęszczanych miejscach serwis porządkowy przeprowadzany jest codziennie. Nawet 7 razy na dzień opróżniane są kosze, których na przystankach jest 6 tysięcy.

 

1000 wiat – a wraz z nimi gablot, ławek i słupków – jest kompleksowo mytych kilka razy od wiosny do jesieni.  Czyszczone są również większe konstrukcje, jak zadaszenia nad pętlą autobusową przy Dworcu Centralnym.

Oprócz regularnych prac przystanki sprzątane są również interwencyjnie, po zgłoszeniu takiej potrzeby przez kontrolerów ZOM lub mieszkańców – wszystkie uwagi można zgłaszać do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

Na części krańcowych przystanków od zeszłego roku pojawiają się kwiatowe dekoracje – w tym roku wiosną ponad 20 pętli ozdabiały tysiące krokusów, żonkili, tulipanów, bratków i stokrotek. Latem kwietniki na 6 pętlach wypełniają kompozycje z 7,5 tys. kwiatów – begonii, pelargonii i surfinii oraz ozdobnych roślin, wśród których znalazły się m.in. bataty.

Regularne sprzątanie przystanków komunikacji miejskiej to jedna z części kompleksowego systemu utrzymania czystości w Warszawie, obok regularnego oraz interwencyjnego sprzątania ulic i chodników, organizacji opróżniania koszy na śmieci oraz codziennej kontroli porządku. 87% warszawiaków ocenia stan czystości w stolicy jako dobry – uznanie mieszkańców potwierdza skuteczność naszych działań, a jednocześnie motywuje do dalszej wytężonej pracy.

drukuj stronę