2023-02-15

Przystankowy serwis porządkowy

Nie ma przerwy od porządków na przystankach. Przez cały rok sprzątamy przystanki komunikacji miejskiej. Rodzaj i zakres prac dostosowujemy do pogody.

Czysty przystanek to większy komfort oczekiwania na przyjazd autobusu czy tramwaju. Niezależnie od pory roku kompleksowo zajmujemy się utrzymaniem porządku terenów dla pieszych. Poza walorami estetycznymi ma to wpływ także na bezpieczeństwo pasażerów.

Ekipa porządkowa sprząta przystanek tramwajowy, w tle tramwaj
Ekipy sprzątaczy działają nie tylko dla estetyki, ale przede wszystkim dla bezpieczeństwa

Regularne porządki

Kiedy zimą nie ma konieczności odśnieżania, przystanki są zamiatane. Działają na nich pracownicy firm, którzy sprzątają chodniki i zbierają to, co powinno znaleźć się w koszu. Jeśli temperatura utrzymuje się na plusie, odbywa się czyszczenie na mokro, czyli mycie wiat. W styczniu, kiedy warunki sprzyjały takiemu typowi prac, umyliśmy aż 200 wiat. Bez względu na pogodę codziennie wybieramy śmieci z 6 tys. przystankowych koszy.

Alert zima

Zimowe opady oznaczają zmianę mioteł na szufle i odgarnianie śniegu. Ekipy porządkowe w pierwszej kolejności wysyłamy na przystanki komunikacji miejskiej oraz dojścia do stacji metra, schody i kładki. Po odśnieżeniu tereny dla pieszych są zabezpieczane przed śliskością przez posypanie ich piaskiem.

Sprzątanie na wezwanie

Częstotliwość sprzątania każdego z 4400 przystanków, o które dbamy, uzależniona jest od lokalizacji. Porządki powtarzane są od 1 do 7 razy w tygodniu. Nagłe zanieczyszczenia takie jak szkło, pseudograffiti czy nielegalne ogłoszenia na wiacie usuwane są interwencyjnie na sygnał od kontrolerów ZOM, ale też mieszkańców, którzy miejsca wymagające oczyszczenia zgłaszają do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

drukuj stronę