W gotowości dla bezpieczeństwa
Ponad 5500 razy interwencji dla bezpieczeństwa mieszkańców w tym roku. Pogotowie Porządkowe Zarządu Oczyszczania Miasta działa w przypadku nagłych zdarzeń na drogach przez całą dobę przez wszystkie dni w roku.
Rozbite szyby po wypadku, wyciek paliwa, żwir, który wysypał się z ciężarówki – gdy znajdą się na jezdni, stwarzają zagrożenie dla uczestników ruchu. W przypadku takich nagłych zanieczyszczeń do akcji wyrusza Pogotowie Porządkowe ZOM, aby jak najszybciej posprzątać i przywrócić bezpieczeństwo. W tym roku wyjeżdżało już ponad 5500 razy.
Sprzątanie po wypadku
Najczęściej ekipy Pogotowia Porządkowego sprzątają po kolizjach i wypadkach. Oczyszczają jezdnie ze szkła i elementów karoserii, zabezpieczają i usuwają plamy z rozlanego paliwa i oleju. Pogotowie Porządkowe pojawia się na miejscu zdarzenia razem z innymi służbami – policją, strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym. Dopiero po dokładnym uprzątnięciu miejsca wypadku na ulicy może zostać przywrócony ruch. Od stycznia Pogotowie Porządkowe po wypadkach sprzątało 1600 razy.
Pracownicy Pogotowia Porządkowego ZOM zamiatają szkło i pozostałości karoserii
Niespodziewane i niebezpieczne
Wyciek oleju i paliwa, rozsypany piasek, beton czy szkło to kolejne zanieczyszczenia, które nagle mogą pojawić się na jezdni i spowodować niebezpieczne sytuacje. W tym roku ekipy oczyściły 158 000 m2 jezdni z plam, które stwarzały ryzyko poślizgu. Pogotowie Porządkowe usuwa także ładunki, które wypadły z samochodów – zdarza się, że są to dość nietypowe rzeczy, jak potłuczone okna, błoto, ubrania czy płynna czekolada.
Pracownik Pogotowia Porządkowego posypuje plamę na jezdni środkiem neutralizującym
Pogotowie Porządkowe ZOM działa dla porządku i czystości również w czasie manifestacji, przemarszów, świąt państwowych czy imprez sportowych.
W gotowości do działania
Aby zapewnić bezpieczeństwo, ekipy Pogotowia Porządkowego ZOM są w ciągłej gotowości do działania przez 24 godziny i przez wszystkie dni w roku. Sygnał do wyruszenia do akcji Pogotowie Porządkowe dostaje z Centrum Dowodzenia w Zarządzie Oczyszczania Miasta. To tam trafiają informacje o konieczności interwencji zarówno od kontrolerów ZOM, jak i od innych służb – Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej oraz z Centrum Zarządzania Kryzysowego m. st. Warszawy.