Zarząd Oczyszczania Miasta Warszawa
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa
Gotowi do sprzątania 24/7
24 godziny na dobę
7 dni w tygodniu
24 godziny na dobę – to tryb działania Pogotowia Porządkowego Zarządu Oczyszczania Miasta. Usuwając z warszawskich ulic nagle powstałe zanieczyszczenia dba nie tylko o czystość, ale przede wszystkim o bezpieczeństwo użytkowników stołecznych dróg.
Pogotowie Porządkowe to służba, która obok policji czy pogotowia ratunkowego zjawia się na miejscu wypadku. Ekipa pogotowia dokładnie i szybko usuwa z jezdni to, co mogłoby stwarzać niebezpieczeństwo – fragmenty karoserii, rozbite szkło czy rozlane paliwo. Zabiera zagubione ładunki, które wypadły z samochodów, np. żwir czy styropian, a także płynne substancje, które mogłyby stwarzać zagrożenie poślizgiem.
Pogotowie Porządkowe pracuje na miejscu wypadku wraz z innymi służbami
Pogotowie Porządkowe reaguje także po nawałnicach, gdy np. na jezdnię przewróci się drzewo lub spadną gałęzie, a także w przypadkach awarii miejskiej infrastruktury i po działaniach straży pożarnej, gdy z ulicy trzeba usunąć błoto czy lód.
Rozlane paliwa i oleje są neutralizowane i likwidowane
Szybkie uzyskanie efektu w postaci posprzątanej jezdni w wielu przypadkach wymaga użycia specjalistycznego sprzętu. Pojazdy Pogotowia Porządkowego wyposażone są nie tylko w podstawowe narzędzia do sprzątania – szczotki, szufle, wiadra, piłę mechaniczną czy środki do likwidacji plam z paliw. Tam, gdzie wymagane jest bardziej zaawansowane sprzątanie używana jest pompa do wody czy przecinarka do betonu i metalu. Na wyposażeniu samochodu specjalistycznego jest także myjka ciśnieniowa, odkurzacz przemysłowy do czyszczenia na sucho i mokro. Ponadto Pogotowie Porządkowe przy likwidacji zanieczyszczeń na drogach posługuje się zamiatarką, polewaczką, ładowarko-koparką, podnośnikiem i urządzeniem ze spryskiwaczem do likwidowania oblodzenia.
Podczas interwencji Pogotowie Porządkowe wykorzystuje np. przecinarkę do betonu czy myjkę ciśnieniową
Ekipy Pogotowia Porządkowego codziennie mają mnóstwo pracy. W styczniu wyjeżdżały do akcji 511 razy, w 2017 r. odnotowaliśmy ponad 7 tysięcy interwencji, w tym sprzątanie po 2,5 tys. wypadków i wywiezienie ok. 160 ton zanieczyszczeń i zagubionych ładunków. Warto zobaczyć, jak w skrócie wygląda ta praca.