Zarząd Oczyszczania Miasta Warszawa
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa
Dbamy o porządek terenów miejskich w Warszawie.
Zlecamy:
-
zamiatanie i mycie 1,3 tys. km ulic krajowych, wojewódzkich i powiatowych,
-
zimą odśnieżanie i zabezpieczanie przed śliskością 1,5 tys. km ulic, którymi kursują autobusy miejskie,
-
sprzątanie, a zimą także odśnieżanie i posypywanie piaskiem 4 mln m kw. chodników, w tym 4,5 tys. przystanków komunikacji miejskiej,
-
zamiatanie, a zimą odśnieżanie wybranych ścieżek rowerowych wzdłuż dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych,
-
opróżnianie 12,5 tys. rozstawionych na chodnikach koszy na śmieci,
-
pielęgnację zieleni na 63 pętlach komunikacji miejskiej.
Statut Zarządu Oczyszczania Miasta
Uchwały Nr XLV/1089/2005 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 20 stycznia 2005 r.
tekst ujednolicony
§1
[Postanowienia ogólne]
Zarząd Oczyszczania Miasta, zwany dalej „Zarządem", jest jednostką budżetową m.st. Warszawy, działającą na podstawie:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późn. zm.),
- uchwały Nr L/295/93 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 5 lipca 1993 r. w sprawie utworzenia Zarządu Oczyszczania Miasta,
- niniejszego statutu,
- innych przepisów prawa.
2. Siedzibą oraz obszarem działania Zarządu jest Warszawa.
§2
[Przedmiot działania]
Przedmiotem działania Zarządu jest organizowanie i nadzorowanie, prowadzenie w ramach planu finansowego prac związanych z:
- oczyszczaniem miasta stołecznego Warszawy, w tym:
- mechanicznym zimowym oczyszczaniem dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych, jeżeli kursuje po nich komunikacja zbiorowa,
- mechanicznym letnim oczyszczaniem dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych,
- ręcznym oczyszczaniem placów, chodników, schodów, zlokalizowanych w pasach drogowych dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych oraz na głównych ciągach ruchu pieszego na tych drogach,
- prowadzeniem interwencyjnego pogotowia oczyszczania,
- opróżnianiem koszy ulicznych,
- - uchylony,
- - skreślony,
- - skreślony,
- wykonywaniem innych zadań związanych z oczyszczaniem m.st. Warszawy,
- - uchylony,
- zarządzaniem mieniem powierzonym i zakupionym w celu realizacji zadań.
§3
[Organizacja i funkcjonowanie Zarządu]
- Pracą Zarządu kieruje Dyrektor przy pomocy zastępców.
- Prezydent m.st. Warszawy nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z Dyrektorem oraz udziela mu niezbędnych pełnomocnictw i upoważnień.
- Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Zarządu i kierowanie jego działalnością,
- reprezentowanie Zarządu wobec władz, instytucji, organizacji oraz osób trzecich,
- składanie oświadczeń w zakresie praw i zobowiązań majątkowych do wysokości kwot określonych w planie finansowym,
- organizowanie i kierowanie działalnością jednostki związaną z obronnością kraju w zakresie odpowiadającym wykonywanym zadaniom.
- Zarząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
- Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Zarządu dokonuje Dyrektor.
§4
Strukturę organizacyjną i zasady funkcjonowania Zarządu określa regulamin organizacyjny nadany przez Dyrektora Zarządu.
§5
[Działalność Zarządu]
Zarząd:
- prowadzi gospodarkę finansową na podstawie planu finansowego,
- prowadzi rachunkowość oraz sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- posiada rachunek bankowy.
$6
[Nadzór nad Zarządem]
Nadzór nad działalnością statutową Zarządu sprawują organy m.st. Warszawy w zakresie swoich kompetencji.
§7
[Postanowienia końcowe]
- Dyrektor Zarządu ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie postanowień Statutu.
- Zmian w statucie Zarządu dokonuje się w trybie właściwym dla jego ustalenia.