Kliknij by zobaczyć nasz profil na Facebooku

 

 

 

Zarząd Oczyszczania Miasta

Aktualności

2025-01-20

Podsumowanie 2024: Kompleksowy serwis przystankowy

Systematycznie i kompleksowo – tak sprzątamy przystanki komunikacji miejskiej. Dla komfortu podróżnych i estetyki przestrzeni publicznej.

Obejmujemy kompleksowym serwisem porządkowym 4500 przystanków autobusowych i tramwajowych. W zeszłym roku te zlokalizowane w kluczowych miejscach myliśmy nawet 7 razy. Wodą pod ciśnieniem usuwaliśmy zabrudzenia ze szklanych dachów i ścian, metalowych elementów konstrukcji, gablot z rozkładem, ławek i słupków, a także z chodnika w obrębie przystanku. W sumie ekipy gruntownie wyczyściły 5300 wiat.

Na górze napis 2024. Pod spodem trzy kolumny. Pierwsza - ikona mycia przystanku wodą pod ciśnieniem, podpis 5,3 tys. mycie wiat przystankowych, środkowa - ikona mycia gąbką wiaty przystankowej, podpis 5 tys. usuwanie pseudograffiti, ostatnia - ikona szorowarka, podpis 83 razy czyszczenie chodników. Pod spodem logotyp Zarządu Oczyszczania Miasta.

Prace na wysokości

Specjalnym serwisem porządkowym objęta jest pętla autobusowa przy Dworcu Centralnym. To największa konstrukcja przystankowa, do której czyszczenia używane są podnośniki. W zeszłym roku stalowo-szklane zadaszenia czyściliśmy 4 razy.

#stopBazgrołom

Oprócz gruntownego mycia wiaty są również czyszczone z pseudograffiti. Do usuwania bazgrołów wysyłamy grupy interwencyjne, które działają przy likwidowaniu nagłych zanieczyszczeń. W ubiegłym roku, przy pomocy bezpiecznych dla środowiska preparatów, umyły 5000 pomazanych przystanków w ramach stołecznej akcji #stopBazgrołom.

Pracownik grupy szybkiego reagowania czyści wiatę przystankową z pseudograffiti.
Ekipa porządkowa usuwa pseudograffiti z wiaty

Specjalne porządki

W miejscach reprezentacyjnych regularnie pracowały szorowarki. Pojazdy myły nawierzchnie przy ul. Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, Świętokrzyskiej. Porządki dotyczyły również przystanków tramwajowych przy Dworcu Centralnym, których powierzchnia to ponad 2000 m kw. Od wiosny do jesieni te tereny były umyte 83 razy.

Szorowarka czyści przystanek tramwajowy
Szorowarka czyści przystanek tramwajowy przy Dworcu Centralnym

Zgłoś przystanek

Kontrolerzy Zarządu Oczyszczania Miasta przez całą dobę sprawdzają stolicę pod kątem czystości. Na ich sygnał do akcji ruszają grupy interwencyjne. Mieszkańcy również mają możliwość włączyć się w monitoring przestrzeni i przekazywać informacje o konieczności posprzątania terenu. Mogą to zrobić za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.

Czysta Warszawa – wspólna sprawa

Wypracowany przez Zarząd Oczyszczania Miasta kompleksowy system utrzymania czystości składa się z kilku elementów. Podstawowym jest regularne porządkowanie kluczowych terenów, czyli ulic i torowisk, przystanków komunikacji miejskiej oraz chodników oraz codzienne opróżnianie koszy na śmieci. Drugim elementem jest dynamiczne reagowanie w nagłych sytuacjach, które realizuje Pogotowie Porządkowe ZOM i grupy interwencyjnego sprzątania. Trzecim są kontrola jakości prac porządkowych, realizowanych także przez innych zarządców terenów. Efektywność tego systemu doceniają mieszkańcy stolicy – w Badaniu Barometr Warszawski już kolejny raz czystość i porządek w mieście dobrze ocenia 87% ankietowanych*.

*Badanie Barometr Warszawski z czerwca 2024 oraz września 2024


strona do druku

Kontakt

Zarząd Oczyszczania Miasta Warszawa
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa

Pracujemy od poniedziałku do piątku 
w godz. 7.00 - 15.00

        Dane do faktury

Nabywca: Miasto Stołeczne Warszawa
Plac Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
NIP: 525-22-48-481

Odbiorca i płatnik (do wpisania w uwagach):
Zarząd Oczyszczania Miasta
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa

Centrala:
tel.  (22) 277 04 00

Sekretariat:
tel.  (22) 277 04 70
        (22) 277 04 99
fax: (22) 277 04 69

e-Doręczenia
adres do e-Doręczeń: AE:PL-18836-90433-SGBRG-32
nazwa podmiotu: ZARZĄD OCZYSZCZANIA MIASTA

Elektroniczna skrzynka podawcza

CAŁODOBOWO:

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19 115