Zarząd Oczyszczania Miasta Warszawa
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa
Ponad pół tysiąca interwencji w tym roku
Już ponad 500 razy interweniowało w tym roku Pogotowie Porządkowe ZOM. Dla czystości stołecznych dróg i bezpieczeństwa ich użytkowników jest w gotowości 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
W nocy, i w dniu wolnym, w deszczu i śniegu – bez przerwy, 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni w roku, o czystość i bezpieczeństwo na stołecznych drogach dba Pogotowie Porządkowe ZOM. Do jego zadań należy usuwanie z jezdni nagłych zanieczyszczeń. Mogą to być elementy karoserii i szyb po wypadkach oraz kolizjach, a także rozlane oleje, paliwa i inne płyny, które mogą spowodować poślizg. Od początku roku ekipy Pogotowia wyjeżdżały do działań już 530 razy.
Ekipy Pogotowia Porządkowego ZOM są gotowe do działania przez całą dobę
Szybkość ma znaczenie
Pogotowie Porządkowe ZOM wzywane jest razem z innymi służbami, takimi jak pogotowie ratunkowe, policja czy straż pożarna. Sprawne usuwanie skutków zdarzeń znacznie ogranicza zagrożenia i uciążliwości dla kierowców i pieszych, ale także dla funkcjonowania miasta. Wpływa m.in. na komfort podróży mieszkańców, którzy jako środek transportu po mieście wybierają autobus lub tramwaj. A jak pokazują najnowsze wyniki Barometru Warszawskiego w codziennych podróżach aż 52% ankietowanych wybiera komunikację miejska.
Czekolada i siano na jezdni
Do zadań Pogotowia należy też zabieranie z jezdni ładunków, które wypadły na nią podczas transportu. Zdarzyło się już sprzątać czekoladę, ciastka, miód, ubrania, kosmetyki czy gruz. Interwencje są podejmowane również po demonstracjach, które zajmują pas drogi. W kategorii nietypowych zanieczyszczeń, z którymi zetknęły się służby oczyszczania, były bele siana, jabłka czy jajka. Pogotowie Porządkowe ZOM zabezpiecza pod kątem czystości i porządku także imprezy masowe, święta państwowe oraz wydarzenia sportowe.
Wspólnie dla bezpieczeństwa
Sygnał do interwencji Pogotowie dostaje z Centrum Dowodzenia Zarządu Oczyszczania Miasta. To tam nasi kontrolerzy kierują informacje o konieczności podjęcia działania. Swoje zgłoszenia przekazuje również Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa. Sprawdzane są również sygnały od mieszkańców przekazywane z Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.