Kliknij by zobaczyć nasz profil na Facebooku

 

 

 

Zarząd Oczyszczania Miasta

Aktualności

2018-03-13

Pozbądź się legalnie śmieci po remoncie

            

 

Co zrobić z odpadami po remoncie?

 

Planujesz remont na wiosnę? A czy już wiesz, co zrobić z poremontowymi odpadami – gruzem, glazurą, opakowaniami po farbach, kleju i rozpuszczalnikach?

Wspólne patrole Zarządu Oczyszczania Miasta i Straży Miejskiej, które kontrolują Warszawę pod kątem czystości i bezpieczeństwa, często spotykają porzucone worki wypełnione gruzem i innymi odpadami po remontach. Takie śmieci, gdy zawierają np. resztki farb czy środków chemicznych, nie tylko wpływają negatywnie na estetykę przestrzeni miejskiej, lecz mogą być także niebezpieczne – dla środowiska oraz dla mających z nimi styczność ludzi i zwierząt. Jeśli zostały umieszczone przy jezdni, dodatkowo zagrażają bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego.

Odpady poremontowe porzucone na ulicy zagrażają bezpieczeństwu

Co zrobić z takimi odpadami? Na pewno nie podrzucić – jak to się często zdarza – w nielegalne miejsce. Przy dużych remontach najlepszym wyjściem jest zamówienie kontenera w firmie posiadającej odpowiednie zezwolenia na wywóz odpadów, która w określonym terminie zabierze wypełniony kontener. Jeśli odpadem z remontu jest sam gruz, można kupić specjalny worek, ale należy zwrócić uwagę, żeby w pakiecie była również usługa utylizacji jego zawartości. Niektóre sklepy z materiałami budowlanymi mają również swoje punkty odbioru odpadów za symboliczną opłatą.

Każdy mieszkaniec Warszawy może bezpłatnie oddać śmieci po remoncie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Tam przyjmowane są opakowania po farbach i klejach, resztki rozpuszczalników, gruz, glazura czy szkło. Szczegóły dostępne na www.czysta.um.warszawa.pl. W razie wątpliwości informacje dotyczące odbioru lub utylizacji różnego rodzaju odpadów można uzyskać w Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115.


strona do druku

Kontakt

Zarząd Oczyszczania Miasta Warszawa
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa

Pracujemy od poniedziałku do piątku 
w godz. 7.30 - 15.30

        Dane do faktury

Nabywca: Miasto Stołeczne Warszawa
Plac Bankowy 3/5
00-950 Warszawa
NIP: 525-22-48-481

Odbiorca i płatnik (do wpisania w uwagach):
Zarząd Oczyszczania Miasta
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa

Centrala:
tel.  (22) 277 04 00

Sekretariat:
tel.  (22) 277 04 70
        (22) 277 04 99
fax: (22) 277 04 69

CAŁODOBOWO:

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19 115