Zarząd Oczyszczania Miasta Warszawa
Al. Jerozolimskie 11/19
00-508 Warszawa
Standardy czystości na wysokości
Wysokie standardy czystości obowiązują też na wysokościach. Przykładem kompleksowego dbania o porządek jest pętla przy Dworcu Centralnym, której mycie zrealizowane zostało w ostatnich dniach już drugi raz w tym roku.
Jak na kompleksowe sprzątanie przystało, porządki na pętli przy Dworcu Centralnym obejmują zadaszenia, jak i wszystkie elementy przystankowej infrastruktury. Od świtu myte są perony autobusowe wraz z ławkami, rozkładami jazdy i słupkami. Do szklanych powierzchni używany jest specjalistyczny sprzęt, a ruch autobusów ulega w tym czasie zmianom niepowodujących większych utrudnień dla pasażerów. Kompleksowe wyczyszczenie całej pętli, ze względu na konieczność utrzymania ruchu, rozłożone jest na dwa dni. Takie mycie powtarzane jest cztery razy w roku.
Zadaszenia nad peronami pętli są dokładnie myte wodą pod ciśnieniem
Regularne porządki na mokro dotyczą również mniejszych wiat – 1100 z nich jest systematycznie mytych, średnio 4 razy od wiosny do jesieni. Jednak częstotliwość kompleksowych porządków na przystankach może być zwiększona w zależności od potrzeb i lokalizacji.
Kompleksowe sprzątanie obejmuje również czyszczenie ławek i barierek
Przystanki komunikacji miejskiej objęte są stałym serwisem porządkowym. Odpady z koszy zabierane są codziennie. Zamiatanie niektórych przystanków także odbywa się również codziennie, niemniej częstotliwość tych prac uzależniona jest od lokalizacji i frekwencji korzystania z przystanku. W przypadku nagłych zanieczyszczeń, w tym np. pseudograffiti czy nielegalnie naklejonych ogłoszeń, sprzątanie realizowane jest dodatkowo, interwencyjnie. Zgłoszenia o miejscach wymagających porządków mieszkańcy mogą przekazywać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115.